Continental Vitesco Technologies Elektrikli Araçlara Aktüatör Modülü Sağlıyor

Araç tahrik sisteminin elektrikli hâle getirilmesi; temiz, yerel olarak emisyonsuz ve yüksek verimli mobilite için öncü teknoloji olarak öne çıkıyor. Elektrifikasyon, pille çalışan elektrikli araçlara ek olarak, hibrit araçların kullanılmasını da mümkün kılıyor. Hibrit sistemlerde; elektrikli tahrik sistemi, yanmalı motorla birlikte çalışıyor ve üreticilerin CO2 emisyonlarını azaltmasına önemli küresel faydalar sağlıyor. Bir Continental AG şirketi olan Vitesco Technologies’in elektrikli aktüatör modülünün artık otomatik şanzımandaki vites değişikliklerini kontrol ettiği Renault’un yeni tam hibrit aracı da buna benzer bir teknoloji kullanıyor. Renault, aktüatör modülünü Clio, Mégane, Arkana veya Captur’da da kullanılan E-Tech platformuna entegre etti.

Continental: Hibrit Araçlar Dizel Araçlarla Aynı Fiyatlara Sunulabilecek

Renault’un aktüatör modlünü E-Tech platformuna entegre etmek, modern tahrik teknolojileri ve elektrifikasyon çözümlerinin uluslararası çapta önde gelen üreticisi Vitesco Technologies için büyük seri üretim seviyesinde yeni bir teknolojinin uygulanması anlamına geliyor: Tam hibrit Clio E-Tech için otomatik şanzıman, Avrupa’da Renault tarafından kullanılan ilk özel hibrit şanzıman. Bu yeni elektrifikasyon biçimi ile şanzımandaki mekanik bileşenlerin önemli ölçüde basitleştirilmesi, tam hibridin otomatik şanzımanlı bir dizel aracın fiyat seviyesinde sunulmasının mümkün olacağı anlamına geliyor. Sonuç olarak, şanzıman elektrifikasyonu için aktüatör modülü, hibrit araçları alıcı için daha çekici hale getirmeye yardımcı oluyor ve hibrit teknolojisinin CO2 emisyonlarını daha fazla azaltmasına yardımcı oluyor.

Yeni Teknolojilerin Karşılanabilir Fiyatlara Sahip Olması Gerekiyor

Vitesco Technologies’in Elektronik Kontrol iş birimi başkan yardımcısı Wolfgang Breuer: “Azaltılmış CO2 ile mobilite, piyasaya sürülmeden önce karşılanabilir olmalıdır. İletimdeki elektrifikasyon, burada kilit rol oynayabilir. Bu yeni elektrifikasyon uygulama yöntemini çok erken bir zamanda teşvik ettik ve deneyimli bir seri tedarikçi olarak artık endüstriyel ölçekte üretime başlayabiliyoruz. Renault tarafından verilen sipariş, hibrit tahrik pazarındaki konumumuzu daha da güçlendiriyor.”

Continental Vitesco Birkaç Yıl Önce Mümkün Olmayan Bir Teknoloji Sunuyor

Vitesco Technologies’in Teknoloji ve İnovasyon Başkan Yardımcısı Stephan Rebhan:”Sadece birkaç yıl önce, bunun gibi bir şey teknik olarak asla mümkün olamazdı. Kontrol teknolojisi ancak şimdi bu türden bir pençe kavrama konseptini uygulayacak kadar güçlü. Bu nedenle, uzun süredir devam eden gelişimimizi sanayileştirmenin tam zamanıydı. Pençeler birbirine geçtiğinde, çalıştırıcı modüldeki iki elektrik motoru o kadar hızlı ve hassas çalışır ki, sürücü sürtünmeli kavramanın yokluğunu fark etmez, çünkü dişli 150 milisaniyeden daha kısa sürede değişir. Vites değişiminin gözle görülür şekilde gaz pedalından gelen talebin gerisinde kaldığı lastik bant etkisi burada oluşmuyor.”