Hibrit ve Elektrikli Araçlar için Lastik Seçimi Nasıl Yapılır?

Hibrit veya elektrikli araçlar için lastik satın almadan önce ürünlerin teknik özellikleri dikkatli bir şekilde kontrol edilmelidir. Yeni lastik seçimi yapılırken ilk önce ebatları kontrol etmek gerekse de elektrikli ve hibrit araçlar için kontrol edilmesi gereken daha fazla sayı bulunuyor.

Lastik Üzerindeki Rakamların Anlamı Nedir?

Lastik ebat bilgisi,  genelde lastiklerin yanak kısmında bulunuyor; genellikle ebattan önce binek araçlar için P, daha ağır araçlar için ise LT ifadesi yer alıyor. İlk başta yer alan üç haneli sayı, lastik sırtının mm cinsinden genişliğini , daha sonraki iki haneli sayı lastiğin yanak kesit oranını, son sayı ise inç cinsinden jant çapı değerini gösteriyor. Örneğin bir P225 / 65R17 lastiğin taban genişliği 225 mm,  lastik yanağı lastik genişliğinin yüzde 65’i ve jant çapı 17 inç. Daha sonrasında yer alan iki veya üç haneli sayı, lastiğin yük kapasitesini; ardından gelen harf ise hız endeksini gösteriyor. Lastik seçimi yaparken öncelikli olan ebadın üreticinin önerdiği değerde olması gerekiyor. Üreticinin önerdiği ebatlar, araç kataloğunda olduğu gibi sürücü kapısının veya benzin kapağının iç tarafında bulunabiliyor.

Lastik Seçimi Yaparken Yük Endeksi Önemli mi?

Özellikle hibrit ve elektrikli araçlar bataryalarından dolayı daha ağır olduğundan; lastik seçimi yaparken yük sınıfı en az ebat kadar önem taşımaktadır. Hem elektrikli ve hibrit araçlar hem de benzinli araçlar için asla üreticinin önerdiğinden daha düşük yük endeksine sahip lastikler satın alınmamalıdır. Gitgide yaygınlaşan hibrit ve elektrikli araçlar için araç kataloğunda veya lastik yanağında bulunamayacak iki özellik de önem taşımaktadır: Yol tutuşu ve yuvarlanma direnci.

Lastik Seçimi Yaparken Yuvarlanma Direnci Neden Önemli?

Anında maksimum tork sağlayabilen elektrikli araçlar için spin atmayacak lastikler önem taşımaktadır. Bu nedenle; yüksek yol tutuşuna sahip lastiklerin tercih edilmesi önemlidir. Elektrikli ve hibrit araçlar için bir diğer önemli nokta ise yuvarlanma direncidir. Yuvarlanma direnci ne kadar yüksekse; lastiğin hareket etmesi için o kadar fazla enerji gerekir. Bu da aracın bataryasının çabuk tükeneceği anlamına gelmektedir.