Temmuz Ayında Küresel Elektrikli Araç Satışları %21 Arttı

Küresel elektrikli araç (EV) satışları, Temmuz 2024’te geçen yılın aynı dönemine göre %21 oranında artış gösterdi. Bu büyümede, özellikle Çin’in bu yılki en yüksek büyüme oranını yakalaması etkili oldu. Avrupa’da ise talepteki düşüşe rağmen, küresel çapta elektrikli araç satışlarındaki artış dikkat çekti. Rho Motion adlı pazar araştırma şirketinin verilerine göre, bu artış özellikle tam elektrikli ve hibrit araçlarda yaşandı.

Çin Elektrikli Araç Pazarında Lider Konumda

Temmuz ayında dünya genelinde 1,35 milyon elektrikli araç satıldı ve bu rakamın 0,88 milyonu Çin’de gerçekleşti. Çin, bu alanda yıllık %31’lik bir büyüme kaydetti. Özellikle BYD, Çin’in ve dünyanın en büyük elektrikli araç üreticisi olarak, küresel tam elektrikli araç (BEV) satışlarında %13, hibrit araç (PHEV) satışlarında ise %44’lük bir artış yaşadı. Çin’de yalnızca ilk yedi ayda hibrit araç satışları, geçen yılın aynı dönemine göre %70 oranında arttı.

Avrupa’da Elektrikli Araç Satışlarında Düşüş

Avrupa Birliği’nde elektrikli araç satışları Temmuz ayında %7,8 oranında düşüş yaşadı. Almanya, Avrupa’nın en büyük elektrikli araç pazarı olarak yılın ilk yedi ayında %12’lik bir düşüş kaydetti. Bu durum, özellikle Avrupa’da Çin’den ithal edilen elektrikli araçlara uygulanan geçici tarifeler nedeniyle daha da etkili oldu. Bu tarifelerden en çok etkilenen markalar arasında, Çin’in SAIC Motor Corp’a ait MG Motor da bulunuyor.

ABD ve Kanada’da Mütevazı Artış Yaşanıyor

Temmuz ayında ABD ve Kanada’da elektrikli araç satışları %7,1 oranında arttı. Her ne kadar bu artış Avrupa ve Çin’deki kadar yüksek olmasa da, ABD’de elektrikli araçlara olan ilgi giderek artıyor. Özellikle Tesla, Avrupa’daki Berlin fabrikasında üretim yapma yeteneği sayesinde Çin’den ithal edilen araçlara uygulanan tarifelerden daha az etkileniyor.

Çin’den İthal Edilen Araçlara AB Tarifeleri

Avrupa Birliği, Temmuz ayında Çin’de üretilen elektrikli araçlara geçici tarifeler uygulamaya başladı. Bu tarifeler, BYD için %17,4, Geely için %19,9 ve SAIC için %37,6 olarak belirlendi. Bu durum, Avrupa’daki Çinli üreticiler için ciddi bir pazar daralmasına yol açabilir. Rho Motion verilerine göre, Tesla ve BYD gibi büyük oyuncular bu durumdan daha az etkilenirken, Çin menşeli markalar daha büyük zorluklarla karşı karşıya kalabilir.