Goodyear, 2023 yılında toplu taşıma lastik serisine yeni eklenen otobüs lastiği Urbanmax Commuter desenini piyasaya sürdü. Bu lastik, özellikle şehirlerarası ve “park et ve bin” güzergahlarında çalışan modern geleneksel ve elektrikli otobüsler için tasarlandı. Uzun mesafe ve şehir içi uygulamaları olan lastikler arasındaki boşluğu doldurmak için üretildi.
Urbanmax Commuter Lastiğinin Teknik Özellikleri Nedir?
Goodyear Urbanmax Commuter elektrikli sürüşe hazırdır, bu da elektrikli, hibrit ve geleneksel dizel makinelerde kullanılabileceği anlamına gelir. Lastiğin yüksek yük kapasitesine sahip olması, bu özelliği gerektiren modern elektrikli otobüsler için uygun olmasını sağlar. Urbanmax Commuter, aşınma ve hasara karşı daha fazla direnç sağlayan daha güçlü bir yanak yapısına sahiptir. Ayrıca filo yöneticilerinin lastiklerini daha verimli bir şekilde yönetmelerine yardımcı olan RFID teknolojisine sahiptir. Lastik, sırt aşınmasını azaltan, çekişi ve dengeyi artıran “IntelliMax” kanallara sahiptir. “Flexomatic” kılcal kanallar ve birbirine kenetlenen sırt blokları frenleme altında çekişi artırır. Urbanmax Commuter kış kullanımı için 3PMSF sertifikalıdır.
Sürdürülebilir Goodyear Urbanmax Commuter Deseninin Faydaları Nedir?
Otobüs lastiği Goodyear Urbanmax Commuter kaplanabilirliği, lastik ömrünün uzamasına, üretimde daha az ham petrol kullanılmasına ve daha az atık sahası oluşmasına yol açan sürdürülebilir bir özellik taşımasını sağlıyor. Ayrıca Urbanmax Commuter, Avrupa’da daha kısa toplu taşıma yolculuklarına doğru değişen çevre için tasarlanmıştır ve CO2 emisyonlarını azaltma hedefini desteklemeye yardımcı olur. Goodyear Urbanmax Commuter, sıfır emisyon taşımacılığı için verimli bir segment olarak seride kendine çevre dostu kimliğiyle yer buluyor.
Elektrikli Otobüsler ile Goodyear 2027 Yılını Hedefliyor
Goodyear UrbanMax Commuter lastiği, modern, şehirlerarası otobüs güzergahlarının teknik ihtiyaçlarını karşılamak üzere tasarlanan bir lastik ve en yeni nesil otobüsler için geliştiriliyor. 2022’nin ilk yarısında sıfır emisyonlu otobüslerin Avrupa’daki otobüs satışlarının %30’unu oluşturması, ana akım ZE rotalarına hazır lastiklerin önemini vurgulamaktadır. Avrupalı düzenleyiciler, yeni içten yanmalı motorlu otobüslerin 2027 yılına kadar aşamalı olarak kullanımdan kaldırılmasını hedefliyor. Böylelikle motorlu araçların çevreye yaydığı gürültü ve kirli karbondioksit salınımının azaltılmasına katkı sunularak yaşanılabilir bir gelecek tasarlanıyor.