Alman menşeli üretici Continental, Münih’te düzenlenen IAA Mobility fuarında çığır açan konsept lastiği Continental Conti CityPlus serisini tanıttı. Bu yenilikçi özelliklere sahip lastik, enerji verimliliğini %10 oranında artırmak, içten yanmalı geleneksel model motorlardan kaynaklanan emisyonları azaltmak ve elektrikli araç menzilini artırabilmek için en son teknolojiyi içeriyor.
Continental Conti CityPlus Enerji Verimliliği Nasıl?
Continental Conti CityPlus, enerji verimliliği iyileştirmelerini, özellikle sık durma ve kalkmalarla karakterize edilen kentsel ortamlarda lastik davranışını optimize ederek gerçekleştirir. Bu optimizasyonlar, şehir trafiğinde yaygın bir olay olan tork nedeniyle lastiğin burulma deformasyonundan kaynaklanan enerji tüketimini azaltmayı amaçlamaktadır. Sonuç olarak, enerji kayıpları azalır ve hem geleneksel içten yanmalı motorlu araçlara hem de elektrikli otomobillere fayda sağlar. Bu teknoloji, aynı yuvarlanma direnci seviyesini korurken enerji verimliliğinde %10’luk bir artışa katkıda bulunur.
Yeni Continental Konsept Lastlklerin Menzil Kapasitesi Nasıl?
Continental EMEA’daki Orijinal ekipman lastikleri yöneticisi Klaus Kreipe, şirketin iddialı sürdürülebilirlik hedeflerine olan bağlılığını vurguladı. Conti CityPlus, yeni malzeme geliştirme konusundaki uzmanlıklarını sergileyen en son teknolojik başarılarını temsil ediyor. Kreipe, lastiğin enerji tasarrufu sağlayan özelliklerinin özellikle her ilave kilometre menzilin önemli olduğu elektrikli araçlar için geçerli olduğunu belirtti. Teknolojisi elektrikli araçların menzilini %3’e kadar uzatabilir, bu da 100 kilometrede 0,6 kWh’lik bir tasarrufa eşdeğerdir.
Continental Conti CityPlus Konsept Lastiği Neyden İlham Alıyor?
Conti CityPlus konsept lastiği, Continental’in uzun hizmet ömrü ve minimum yuvarlanma direnci için tasarlanan başarılı EcoContact 6 yaz lastiği serisini temel alıyor. Bu konsept lastik, frenleme ve hızlanma sırasında deformasyonu azaltmak için çeşitli değişiklikler getiriyor. Önemli değişiklikler arasında daha fazla güç ve direnç için yenilikçi bir V şekilli sırt deseni, daha iyi karkas kuvveti için geliştirilmiş bir iç yapı ve genel enerji verimliliğini artırmak için özel dolgu maddeleri, polimer ağları ile optimize edilmiş kauçuk bileşiği bulunmaktadır. Continental, yuvarlanma direnci, frenleme ve çekiş kuvvetleri gibi faktörleri ele alarak, özellikle sık dur kalk yaygın olduğu şehir koşullarında enerji verimliliğini önemli ölçüde artıran bir lastik üretmeyi başarmıştır.
Continental Fuarda Başka Hangi Lastiği Sergiledi?
Continental ayrıca IAA Mobility fuarı sırasında en çevre dostu üretim lastiği olan UltraContact NXT’yi de sergiledi. Bu lastik, tüm ebatlarda en yüksek Euro etiketleme derecelerini aldı ve sektörde bir kilometre taşı olan %65’e kadar geri dönüştürülmüş veya yenilenebilir malzemeler kullanılarak üretildi. Bu çevre dostu lastiğin üretimi, Continental’in sürdürülebilir uygulamalara olan bağlılığını daha da güçlendirerek Portekiz’in Lozado kentindeki bir tesiste başladı.