Korona ile Birlikte İngiltere’de Ticari Araç İhracatı %8.8 Oranında Azaldı

Motor Üreticileri ve Tüccarları Derneği (SMMT) tarafından 4 Ocak 2021’de yayınlanan rakamlara göre İngiltere’de ticari araç (CV) üretimi Kasım ayında % 1,9 azaldı ve 8.605 adet ürün üretim hattından çekildi. İç pazar için üretim % 10.1 oranında artarken, lojistik ve ticari araç operatörleri, online teslimatlara yönelik artan talebi karşılamak için sıkı bir şekilde çalıştı. Ancak bu, daha sıkı koronavirüs kısıtlamalarının neden olduğu % 8.8 oranında azalan ihracatı ve 490 birimlik üretim kaybını telafi edemedi.

İngiltere Ticari Araç Sektörü 825 Milyon Euro Kayba Uğradı

Üretimin yılın başlarında neredeyse tamamen durma noktasına gelmesinin ardından; ürün çıkışı, ilk 11 ayda %16.1 oranında düşerek 59,539’a geriledi. Birleşik Krallık fabrikaları bir önceki yılın aynı ayına göre 11.419 daha az otobüs, yolcu otobüsü, kamyonet, kamyon ve taksi üretti. İngiltere ticari araç sektörü yılın başından Kasım ayına dek yaklaşık 825 milyon euro kayba uğradı. İngiltere’de ticari araç ihracatlarının %94.1’i AB pazarlarına yönelik olarak yapıldı. Bu süreç; serbest ve adil ticaret sağlayan, iş güvenini yeniden kazanmaya yardımcı olan bir Brexit anlaşması sağlama ihtiyacını da doğurdu.

E-Ticaretin Yaygınlaşması Ticari Araç Sektöründeki Açığı Kapatamadı

SMMT Yönetim Kurulu Başkanı Mike Hawes: “Online teslimatlara yönelik artan tüketici talebi, Birleşik Krallık’ta yeni ticari araçlara olan ihtiyacı arttırdı. Ancak yılın en yoğun döneminde bile sektörün ihracat açığını kapatmak için tek başına e-ticaret yeterli olmadı.”

“AB ile İngiltere Arasında Gümrük Vergisiz Bir Anlaşmaya İhtiyaç Var”

Mike Hawes: “Koronavirüs vakalarının yeniden artması ve müzakere süresinin dolmasıyla ‘anlaşmasız’ Brexit korkusunun artması, şimdiden büyük kayba sebep oldu. Şimdi, sektörün toparlanmasına ve uzun vadede büyüyebilmesine izin vermek için AB ile sıfır gümrük vergili ticareti garanti eden bir anlaşmaya ihtiyacımız var.”